52,50 zł
42,68 zł
140,00 zł
113,82 zł
328,15 zł
266,79 zł
Regulamin sklepu internetowego www.elektronika.mcc.pl
- Definicje:
Sprzedawca – spółka pod firmą Grupa MCC sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, adres: 04–128 Warszawa, ul. Omulewska 27, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000118542, NIP: 113-01-14-553;
Kupujący – podmiot zawierający Umowę ze Sprzedawcą;
Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna niebędącą osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, niebędąca Konsumentem, którego definicja znajduje się w art. 221 Kodeksu cywilnego ani Przedsiębiorcą o statusie Konsumenta określonym w art. 3855 Kodeksu cywilnego;
Konsument – osoba fizyczna, która zawiera ze Sprzedawcą Umowę w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, o której mowa w art. 221 Kodeksu cywilnego;
Przedsiębiorca o statusie konsumenta – osoba fizyczna o której mowa w art. 3855, 5564, 5565 oraz 5765 Kodeksu cywilnego, która zawiera ze Sprzedawcą Umowę, której przedmiot jest bezpośrednio związany z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej Umowy wynika, że nie posiada on dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, udostępnionego w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
Strony – Kupujący i Sprzedawca;
Towar – produkty oferowane do sprzedaży przez Sprzedawcę zgodnie z informacją handlową zamieszczoną na stronie internetowej www.elektronika.mcc.pl;
dzień roboczy – dzień od poniedziałku do piątku z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy;
Umowa – umowa kupna – sprzedaży Towaru zawarta pomiędzy Stronami.
- Zawarcie Umowy. Odstąpienie od Umowy.
- Informacja handlowa o Towarach zamieszczona na stronie elektronika.mcc.pl, nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 i nast. Kodeksu cywilnego – zawarcie Umowy następuje z chwilą wystawienia przez Sprzedawcę potwierdzenia zamówienia lub dowodu sprzedaży.
- Kupujący, który nabywa Towar jako Przedsiębiorca lub Przedsiębiorca o statusie konsumenta, może odstąpić od Umowy wyłącznie po otrzymaniu pisemnej zgody Sprzedawcy na odstąpienie oraz pod warunkiem zapłaty na rzecz Sprzedawcy poniesionych przez niego kosztów będących następstwem rezygnacji z zamówienia przyjętego do realizacji.
- Kupujący, który nabywa Towar jako Konsument, może odstąpić od Umowy w terminie 14 dni od doręczenia Kupującemu Towaru – prawo do odstąpienia od Umowy nie przysługuje Konsumentowi w przypadku Towarów mających krótki termin przydatności do użycia oraz przechowywanych i transportowanych w temperaturach innych niż temperatura otoczenia – szczegółowe zasady dotyczące odstąpienia od Umowy przez Konsumenta zostały zamieszczone na stronie internetowej Sprzedawcy elektronika.mcc.pl, w zakładce Informacje/Konsument.
- Koszty zwrotu Towaru w przypadku odstąpienia od Umowy ponosi Kupujący.
- Dostawa Towaru
- Jeżeli Umowa nie stanowi inaczej wszystkie przesyłki są dostarczone EXW magazyn Sprzedawcy (Incoterms 2010).
- Termin wysyłki Towaru jest zamieszczony w informacji handlowej dotyczącej danego Towaru.
- Jeżeli termin wysyłki Towaru nie jest zamieszczony w informacji handlowej dotyczącej danego Towaru, zostaje on podany przez Sporzedawcę na potwierdzeniu zamówienia – termin ten może ulec zmianie, jeżeli producent opóźni się z dostawą Towaru do magazynu Sprzedawcy.
- Koszty przesyłki zamówionego Towaru z magazynu Sprzedawcy do Kupującego na terenie Polski pokrywa Kupujący, według podanych poniżej stawek zależnych od wagi oraz rozmiarów przesyłki:
- 0 kg – 31,5 kg - 15,99 zł – Towar standardowy;
- 0 kg – 30 kg – 36,90 zł – Towar LQ ADR;
- paleta – 120,00 zł – Towar standardowy;
- odbiór osobisty – 0,00 zł.
- Koszty przesyłki zamówionego Towaru z magazynu Sprzedawcy do Kupującego spoza terenu Polski pokrywa Kupujący po wcześniejszym ustaleniu warunków dostawy pomiędzy Stronami.
- Każda przesyłka jest ubezpieczona do wartości faktury, ale nie więcej niż 50.000,00 zł – zasady ubezpieczenia przesyłki o wartości powyżej 50.000,00 zł będą ustalane pomiędzy Stronami.
- Kupujący jest zobowiązany do niezwłocznego sprawdzenia zgodności dostarczonego Towaru z zamówieniem, a w szczególności: stanu przesyłki, asortymentu, ilości i jakości Towaru.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niezachowanie terminu wysyłki/dostawy Towaru, jeżeli jest ono następstwem okoliczności określanych jako siła wyższa.
- Cena
- Wszystkie ceny są kalkulowane EXW magazyn Sprzedawcy (Incoterms 2010).
- Ceny wyrażone w walucie zagranicznej będą przeliczane na PLN z zastosowaniem kursu średniego NBP, według ostatniej tabeli ogłoszonej w dniu poprzedzającym datę wystawienia faktury sprzedaży, chyba że Strony ustalą inne zasady rozliczeń.
- Warunki płatności
- Stosuje się następujące formy płatności: przelew na rachunek bankowy Sprzedawcy, płatności on-line Shoper, w tym karty płatnicze: Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro, oraz pobranie.
- Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Blue Media S.A. z siedzibą w Sopocie.
- W przypadku indywidualnych ustaleń pomiędzy Stronami dotyczących warunków płatności, Kupujący jest zobowiązany do uiszczenia całkowitej kwoty należności w terminie wskazanym na fakturze lub fakturze proforma – dniem zapłaty jest dzień uznania rachunku bankowego Sprzedawcy kwotą należności.
- W przypadku braku płatności w terminie wyznaczonym zgodnie pkt. c) powyżej, Sprzedawca ma prawo do:
- obciążenia Kupującego odsetkami za opóźnienie w zapłacie;
- wstrzymania dostawy Towaru i realizacji zamówień przez okres opóźnienia w zapłacie lub wyznaczenia innego terminu dostawy Towaru.
- Reklamacje
- W przypadku stwierdzenia uszkodzenia przesyłki i Towaru, Kupujący jest zobowiązany sporządzić protokół szkody w obecności kuriera.
- Wszelkie reklamacje ilościowe będą rozpatrywane w terminie nie dłuższym niż 14 dni roboczych po dostarczeniu przesyłki.
- W przypadku reklamacji Towaru z określoną datą przydatności do użycia, musi ona zostać skutecznie złożona przed upływem daty ważności (wymóg producenta).
- Reklamację należy złożyć w formie pisemnej wraz z protokołem szkody i dokumentacją fotograficzną, na adres elektronika@mcc.pl.
- Odpowiedzialność Sprzedawcy
- Względem Kupującego będącego Konsumentem Sprzedawca odpowiada za wady Towaru zgodnie z postanowieniami Kodeksu cywilnego o rękojmi za wady.
- Względem Kupującego będącego Przedsiębiorcą oraz Przedsiębiorcą o statusie Konsumenta Sprzedawca odpowiada za wady Towaru na podstawie przepisów Kodeksu cywilnego o rękojmi w zmodyfikowanym zakresie opisanym w punktach od c) do f) poniżej.
- Okres rękojmi rozpoczyna się w dniu dostarczenia Towaru Kupującemu i wynosi 12 miesięcy.
- Kupujący jest obowiązany zgłosić wykrytą wadę Towaru niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia wykrycia wady lub od dnia, w którym przy zachowaniu należytej staranności mógł wadę tę wykryć, pod rygorem utraty uprawnień wynikających z rękojmi.
- Kupujący zobowiązany jest zgłaszać wszelkie roszczenia z tytułu rękojmi wyłącznie Sprzedawcy w formie pisemnej.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek pośrednie lub bezpośrednie szkody, poniesione przez Kupującego z powodu wady lub usterki Towaru, a w szczególności za utratę lub uszkodzenie innego sprzętu, wynikłych przestojów, utraty zysków lub dochodów, kosztów towarów zastępczych itp.
- Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu Umowy zawartej z Kupującym będącym Przedsiębiorcą obejmuje wyłącznie szkodę rzeczywistą wyrządzoną z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa ze strony Sprzedawcy albo osób upoważnionych działających w jego imieniu i ogranicza się do wartości netto zamówionych Towarów, z którymi związane jest niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania, z zastrzeżeniem bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. Wykluczona jest w szczególności odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu utraconych korzyści oraz innych szkód pośrednich.
- W każdym przypadku Sprzedawca zastrzega sobie prawo do ostatecznego uzależnienia uznania roszczeń Kupującego od uznania ich przez producenta Towaru, co nie narusza uprawnień z rękojmi Kupującego będącego Konsumentem.
- Rozstrzyganie sporów
- Wszelkie spory z Kupującym będącym Konsumentem lub Przedsiębiorcą o statusie konsumenta pozostające w związku z wykonywaniem Umowy podlegają rozstrzygnięciu przez rzeczowo i miejscowo właściwy sąd powszechny.
- W każdym przypadku powstania sporu Strony obowiązane są dążyć do jego rozwiązania w drodze ugodowej.
- W przypadku nierozwiązania sporu pozostającego w związku z wykonywaniem Umowy zawartej z Kupującym innym niż Konsument lub Przedsiębiorca o statusie konsumenta w drodze ugody, spór podlega rozstrzygnięciu przez sąd powszechny miejscowo właściwy dla Sprzedawcy.